Aumentiamo valore aggiunto per i nostri clienti

È stimolante incontrare colleghi europei e condividere con loro esperienze e soluzioni tecniche per migliorare le nostre competenze e poter quindi continuare ad aumentare il valore aggiunto da mettere a disposizione dei nostri Clienti. 
Altrettanto stimolante è incontrare i propri partner fornitori per approfondire la conoscenza dei loro prodotti e sistemi nonché per avere aggiornamenti su “new entries” e “coming soon”.

Vienna a settembre è una perfetta location: è stata la città dove ci siamo trovati per confrontarci durante tre intensi giorni di lavoro. Interessante la partecipazione di nuovi colleghi, spesso provenienti già dal settore oleodinamico e/o elettronico, con nuove idee e prospettive, insieme a tecnico-commerciali senior che hanno messo a disposizione esperienza e know-how. Un team di 20 persone, ora più affiatate che mai, per collaborare su progetti e nuove idee. 

La presenza del management dalla Casa Madre è stata molto gradita: in apertura, ha indicato le linee guida per i nostri prossimi 5-6 anni, per continuare allineati le nostre discussioni e valutazioni.
I tre giorni sono stati improntati per accrescere l’eccellenza di BIBUS in quelle che sono le nostre tre aree di competenza:ENGINEERING, LOGISTICS e SERVICES. Avendo ben chiari quelli che sono i tre pilastri su cui si fonda il business di BIBUS, abbiamo approfondito applicazioni agricole, forestali, stradali. Abbiamo elaborato idee e strategie per migliorare il nostro supporto anche postvendita e in ambito di supply chain. Abbiamo inoltre condiviso principi di project management per garantire esecuzioni ed elaborazioni impeccabili (per noi e per i nostri Clienti) di soluzioni e sistemi.

Una risata a cena davanti alla tipica Schnitzel viennese ha comunque aiutato a rinsaldare i rapporti del gruppo, già molto determinato e focalizzato sull’obiettivo: soddisfare le esigenze dei nostri Clienti.

          


HOW DO WE ADD VALUE TO OUR CUSTOMERS

It is always inspiring to meet colleagues from other BIBUS subsidiaries, to share experience and technical solutions in order to improve our knowledge and thus continue to increase the added value for our customers.
It is also very stimulating to meet our partners-suppliers to acquire know-how on their products and systems as well as to get updated on the "new product release" and the"coming soon".

Vienna in mid-September is the perfect location for a company event and it was our choice for organizing regular BIBUS Hydraulic training. Three days of intensive work, team of 20 people formed by new colleagues with fresh ideas and different perspective together with senior technical sales engineers with years of experience and know-how. The winning match!

Presence of top management from our headquarter was very welcome. To begin the workshop, we brushed up on our business strategy for the next 5-6 year which helped us to stay aligned in our coming discussions and considerations.
The three days were marked by increasing excellence of BIBUS in our key areas of expertise: ENGINEERING, LOGISTICS and SERVICES. Having in mind our three pillars on which the BIBUS business is based on, we analysed some of the current projects, focusing mainly on agricultural, forestry and road applications. Inevitably part of our discussion was dedicated to the innovative technologies - electric and hybrid solutions. Together we developed new ideas and strategies to enhance customer experience, including after-sales and supply chain support. We have shared project management principles to ensure that we deliver real value against the business opportunity and we make all our stakeholders happy.

Great ideas don’t come only from a conference room! Good laugh over dinner in front of the typical Wiener Schnitzel and fresh bier helped to strengthen relationships within the group, already very determined and focused on the common goal: to meet the needs of our customers.